AGAMA

KHUTBAH-JUMAAT-MELAKA

22 Tajuk KHUTBAH JUMAAT MELAKA Versi PDF. Download Sekarang!

22 Tajuk KHUTBAH JUMAAT MELAKA Versi PDF. Download Sekarang! | Khutbah Jumaat ialah dua khutbah dalam agama Islam yang diberikan oleh khatib setiap kali Solat Jumaat dilaksanakan. Ia merupakan salah satu syarat sah Solat Jumaat. Di zaman moden, khutbah Jumaat sering disiarkan melalui media-media moden radio dan televisyen secara langsung. Rukun Khutbah Jumaat 1. Khutbah …

22 Tajuk KHUTBAH JUMAAT MELAKA Versi PDF. Download Sekarang! Read More »

khutbah-jumaat-jakim-2020

Khutbah Jumaat 21 Februari 2020 Bertajuk “Sakaratul Maut”

Khutbah Jumaat Hari ini bertajuk “Sakaratul Maut”. Jemaah yang biasanya dah rasa mengantuk terkesima seketika bila Imam memberitahu tajuk ni di kawasan tempat aku tinggal. Aku macam biasa fokus je. Sebab kite budak baik kan. So tak nak tunjuk terkejut sangat sebab tak nak rasa bongkak. hehehe … Alhamdulillah banyak input informasi ilmu baru aku …

Khutbah Jumaat 21 Februari 2020 Bertajuk “Sakaratul Maut” Read More »